عرقیات

خواص عرقیات گیاهی

خواص عرقیات گیاهی

خواص عرقیات گیاهی

آیا با خواص انواع عرقیات گیاهی آشنا هستید ؟

امروزه انواع عرق های گیاهی، به یکی از پر طرفدار ترین نوشیدنی ها برای مصارف دارویی تبدیل شده اند؛ به طوری که امروزه بیش از صد نوع گیاه وجود دارد که پس از عرق گیری، تبدیل به یک نوشیدنی با مصارف طبی و دارویی زیاد می شوند. عرق های گیاهی در اصل خواص و راحیه گیاهانی هستند که پس از ترکیب شدن این دو مورد با آب، عرق گیاهی به وجود می آید.

خواص عرقیات گیاهی فراوان است، برای مثال برای پوست، برای چاقی یا لاغری، برای اعصاب، برای معده و یا خواص عرقیات گیاهی برای کاهش غلطت خون یا کاهش قند خون، تقویت معده، تقویت قلب و کبد، دفع کرم و انگل، پاکسازی کننده کبد و معده، خواب آور، آرامش بخش و…

انواع عرقیات گیاهی یکی از پرمصرف‌ترین صورت‌های مصرف گیاهان دارویی هستند که چنانچه به‌جا و به اندازه مصرف شوند، عوارض ناشی از بیماری‌های مختلف را کاهش یا بهبود می‌بخشند. امروزه در ایران گیاهان دارویی متعددی وجود دارند که عرق‌گیری شده و برای امور پزشکی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عرقیات گیاهی کاشان

کاشان قطب تولید عرقیات گیاهی کشور است. این شهرستان بزرگترین قطب صنایع فرآوری گیاهان دارویی و تولید عرقیات گیاهی خصوصا گل و گلاب کشور است. اقتصاد کاشان از دیرباز بر روی صنعت کشاورزی و تولید محصولاتی چون پنبه، صیفی‌جات و انواع میوه‌ها و گیاهان دارویی، گلابگیری و تهیه عرقیجات سنتی و صنایع دستی تکیه داشته‌ است، افزون بر آن پرورش گل در قمصر، نیاسر، برزک و آران و بیدگل پیشینه‌ای تاریخی دارد.

تاکنون ۲۲۵ گونه گیاهان دارویی و معطر در دو اقلیم آب و هوایی گرم وخشک، سرد و کوهستانی کاشان شناسایی شده که این امر عامل اصلی ایجاد کارگاه های گلابگیری و عرقیات سنتی از زمان‌های بسیار دور تاکنون در این منطقه بوده به طوری که شهرستان کاشان نه تنها در ایران بلکه در جهان در تولید و فرآوری گل و گیاهان دارویی شهرت دارد.

پرمصرف ترین عرقیات گیاهی

عرق گل سرخ یا همان گلاب، عرق بیدمشک، عرق نعنا، عرق کاسنی، عرق بهارنارنج، عرق رازیانه، عرق بادرنجبویه، عرق اترج، عرق بومادران، عرق خارشتر، عرق هل، عرق شنبلیله، عرق دارچین و عرق شاتره از بهترین و پرمصرف ترین عرقیات گیاهی هستند.

همچنین برای خواندن خواص انواع عرقیات گیاهی میتوانید به صفحه محصولات مهرگل مراجعه نمائید و در صورت نیاز سفارش خود را در سراسر کشور ثبت نمائید.

خرید عرقیات گیاهی مهرگل در فروشگاه سلامت مارکت

زمان مصرف عرقیات گیاهی

زمان مصرف داروهای گیاهی از جمله عرقیات، پودرها، کپسول‌ها و دمنوش‌ها متناسب است با مسئله و مزاج یا بیماری فرد، این موارد روش‌ها و راهکارهای درمانی است، اگر داروی خاصی در زمان خاصی توصیه یا تجویز شود، علت خاصی دارد و پزشک می‌خواهد اثر‌گذاری دارو را افزایش دهد لذا باید دقیق اجرا شود، برای همین بهترین زمان مصرف عرقیات گیاهی باید طبق دستور و تجویز متخصص یا پزشک تعیین شود.

عرقیات گیاهی پاستوریزه

اگر خواهان خرید عرقیات گیاهی اصل و اعلا هستید، حتما از بهترین شرکت های تولید کننده عرقیات گیاهی که در هنگام تولید فرآیندی کاملا بهداشتی را طی می‌کنند خرید کنید، در موقع خرید عرقیات گیاهی به نام کارخانه، شماره ثبت و تاریخ مصرف آن دقت فرمایید و علامت و مجوز سازمان غذا و دارو را بررسی کنید.

عرقیات گیاهی پاستوریزه، دارای بسته بندی بهداشتی و تاریخ تولید و انقضا باشد و رنگ شفاف و زلالی داشته باشد را خرید کنید، لازم به ذکر است اگر عرق گیاهی پس از مدتی کدر شد یا رسوب کرد، آلوده به قارچ و کپک شده و مصرف آن مسمومیت‌زا است، پس کدر شدن عرقیات گیاهی می‌تواند علامت فاسد شدن آن باشد.

شرکت پخش و تولید عرقیات گیاهی مهرگل

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *